Skip to content Skip to footer

Nederland winnaar EK 1988 (25 juni 1988)

Vandaag 36 jaar geleden vond het absolute hoogtepunt in het Nederlandse voetbal plaats. Op 25 juni 1988 werd het Nederlands elftal Europees kampioen door met 2-0 te winnen van Sovjet-Unie in het Olympiastadion in München. Namens Nederland scoorden sterspelers Ruud Gullit en Marco van Basten de doelpunten (foto Nationaal Archief: sterspeler Ruud Gullit en Rinus Michel een dag na de finale tijdens de huldiging op de boot door de grachten van Amsterdam).